• Treffer 18 von 99
Zurück zur Trefferliste

Turning digital in international training programmes: Chances, Challenges & Perspectives

  • Teaching and learning in international and thus intercultural contexts places special demands on the conception of trainings. The same holds true for online or distance learning. Taken together, both factors – training in an intercultural and online context – pose specific didactic and technical challenges. Against the background of the COVID-19 pandemic all international training programmes under the umbrella of the Higher Education Management Programme at FH Münster –University of Applied Sciences had to be held online. In the article on hand we share our experiences with online training for actors in the higher education area from developing and emerging countries and discuss its specific demands along the lines of common criteria for effective learning.
Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.3217/zfhe-16-02/06

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Metadaten
Verfasserangaben:Annika Boentert, Petra Pistor
URL:https://zfhe.at/index.php/zfhe/article/view/1478
DOI:https://doi.org/10.3217/zfhe-16-02/06
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):zfhe - Zeitschrift für Hochschulentwicklung
Herausgeber:Svenja Bedenlier, Elisa Bruhn-Zaß
Dokumentart:Beitrag in einer (wissenschaftlichen) Zeitschrift
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):06.07.2021
Jahr der Erstveröffentlichung:2021
Betreiber des Publikationsservers:FH Münster - University of Applied Sciences
Datum der Freischaltung:07.07.2021
Freies Schlagwort / Tag:digitalization; e-teaching; online training
Band / Jahrgang:16
Ausgabe / Heft:2
Erste Seite:83
Letzte Seite:94
Fachbereiche:Wandelwerk. Zentrum für Qualitätsentwicklung
Publikationsliste:Boentert, Annika
Pistor, Petra
Lizenz (Deutsch):License LogoBibliographische Daten