Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 8 von 341
Zurück zur Trefferliste

The Internationalisation of Higher Education - Perspectives from the THEA Ukraine Project and Beyond

  • The Ukrainian higher education system has undergone a number of developments since Ukraine committed itself to the Bologna Process in 2005. Internationalisation and quality assurance in higher education have thus become two core policy issues to aid Ukraine’s efforts in becoming a full member of the European Higher Education Area. Within the THEA Ukraine project (October 2019 – September 2021), 32 Ukrainian Higher Education Administrators received training in the field of internationalisation in higher education and science management. The participants worked on individual application projects to foster the international orientation of their home institutions, which are located all over Ukraine. The implementation of this project has provided material for a number of case study descriptions of projects undertaken in the THEA Ukraine framework, as well as general perspectives on internationalisation in higher education; this anthology covers both of these aspects.
Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.25974/fhms-13985

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Metadaten
URN:urn:nbn:de:hbz:836-opus-139854
DOI:https://doi.org/10.25974/fhms-13985
Verlag:FH Münster
Verlagsort:Münster
Herausgeber:Petra Pistor
Dokumentart:Buch
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):21.09.2021
Jahr der Erstveröffentlichung:2021
Betreiber des Publikationsservers:FH Münster - University of Applied Sciences
Datum der Freischaltung:04.11.2021
Seitenzahl:166
Fachbereiche:Wandelwerk. Zentrum für Qualitätsentwicklung
open_access (DINI-Set):open_access
Publikationsliste:Pistor, Petra
Lizenz (Deutsch):License LogoCreative Commons - Namensnennung - Nicht kommerziell - Keine Bearbeitungen 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)