• Treffer 44 von 106
Zurück zur Trefferliste

Purchasing in service networks: The impact of high visibility on purchasing performance

  • While the service sector is growing rapidly, the purchasing of services has not yet received significant attention in theory or practice. Service purchasers face serious challenges, and existing purchasing practices for services are often non-strategic. We choose an exploratory–qualitative research approach to investigate the purchasing of IT, logistics and Maintenance, Repair, and Overhaul (MRO) services. In particular, we focus on the role of visibility and analyze how service purchasers can benefit from extensive knowledge about their service networks. We determine that visibility indeed adds significant value to service purchasing and can help service purchasers to decrease costs, mitigate risks and maintain competitiveness.
Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.25974/fhms-13742

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Metadaten
Verfasserangaben:Wolfgang Buchholz, Antonia Kappel
URN:urn:nbn:de:hbz:836-opus-137427
DOI:https://doi.org/10.25974/fhms-13742
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):IPSERA Conference Proceedings
Verlag:IPSERA
Dokumentart:Beitrag in einer Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):07.05.2021
Datum der Erstveröffentlichung:10.04.2020
Betreiber des Publikationsservers:FH Münster - University of Applied Sciences
Datum der Freischaltung:07.05.2021
Erste Seite:1
Letzte Seite:25
Fachbereiche:Wirtschaft (MSB)
Publikationsliste:Buchholz, Wolfgang
Lizenz (Deutsch):License LogoZweitveroeffentlichung