Das Suchergebnis hat sich seit Ihrer Suchanfrage verändert. Eventuell werden Dokumente in anderer Reihenfolge angezeigt.
  • Treffer 44 von 106
Zurück zur Trefferliste

Addressing the gap between employees’ needs and learning objectives in purchasing & supply management (PSM study programs; a student-centered learning approach

  • This paper focusses on effective teaching and learning methods in the context of a larger project that aims to align objectives in higher education with employer requirements in the field of purchasing and supply management (PSM). The reason is that little is known about which specific skills and competencies of PSM professionals are needed outside academia and which learning objective higher education should incorporate to meet the practical PSM requirements of firms and organisations. Practice as well as literature share the understanding that PSM professionals need a well-balanced mixture of knowledge and soft-skills: the merely explicit know-what (codified knowledge), know-why (theory), know-how (method) and inter- & intrapersonal soft skills.

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Metadaten
Verfasserangaben:Klaas Stek, Bernd Markus Zunk, Vincent Delke, Holger Schiele
Titel des übergeordneten Werkes (Englisch):Proceedings 12th INTED conference
Verlagsort:Valencia, Spain
Dokumentart:Beitrag in einer Konferenzveröffentlichung
Sprache:Englisch
Datum der Veröffentlichung (online):23.03.2021
Datum der Erstveröffentlichung:05.03.2018
Betreiber des Publikationsservers:FH Münster - University of Applied Sciences
Datum der Freischaltung:24.03.2021
Fachbereiche:Wirtschaft (MSB)
Publikationsliste:Delke, Vincent
Lizenz (Deutsch):License LogoBibliographische Daten