• Treffer 10 von 17
Zurück zur Trefferliste

The psychology of money: Impacts of financial constraints and the digital economy

  • Is our consumption behavior rational? Due to their limited available rationality („bounded rationality“), humans resort to cognitive abbreviation strategies (known as heuristics) to make decisions. Based on insights from psychology and other social sciences, „Behavioral Economics“ attempts to improve the reality of traditional economic theories.If the consumer does not act purely rationally, which factors influence his behavior? What are the consequences? Following theoretical foundations the second part addresses the impact of financial contraints on consumer behavior. The last part deals with basic effects of the digital economy on consumer behavior.
Bitte benutzen Sie diese Referenz, um auf diese Ressource zu verweisen:
https://doi.org/10.25974/fhms-17772

Volltext Dateien herunterladen

Metadaten exportieren

Weitere Dienste

Metadaten
Verfasserangaben:Klaus-Ulrich Remmerbach, Iván David Aranzales Acero
URN:urn:nbn:de:hbz:836-opus-177728
DOI:https://doi.org/10.25974/fhms-17772
ISBN:978-3-938137-96-3
Schriftenreihe (Bandnummer):ITB-Arbeitsberichte (6)
Verlag:FH Münster
Verlagsort:Münster
Dokumentart:Buch
Sprache:Deutsch
Datum der Veröffentlichung (online):11.03.2024
Jahr der Erstveröffentlichung:2017
Betreiber des Publikationsservers:FH Münster - University of Applied Sciences
Datum der Freischaltung:14.03.2024
Fachbereiche:ITB
Lizenz (Deutsch):License LogoEinfaches Nutzungsrecht