TY - JOUR A1 - Schmidt, Jennifer A1 - Martin, Alexandra T1 - „Smile away your cravings” – Facial feedback modulates cue-induced food cravings JF - Appetite Y1 - 2017 SN - 0195-6663 VL - 116 SP - 536 EP - 543 ER - TY - JOUR A1 - Nienaber, A. A1 - Wabnitz, P. A1 - Wieskus-Friedemann, E. A1 - Kliem, S. A1 - Hoppmann, J. A1 - Kemper, U. A1 - Löhr, M. A1 - Kronmüller, K.-T. T1 - „NischE – Nicht von schlechten Eltern “ – Evaluation eines Kooperationsprojektes zur Unterstützung von Kindern in Familien mit psychisch- oder suchtbelasteten Eltern JF - Das Gesundheitswesen Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10.1055/s-0035-1564249 VL - 79 IS - 2 SP - 89 EP - 95 ER - TY - JOUR A1 - Zuaboni, G. A1 - Nienaber, A. A1 - Schulz, M. T1 - Zwangsmaßnahmen in der Psychiatrie – Sicherheit und Prävention durch Beziehung und professionelle Begleitung JF - Case Management Y1 - 2017 IS - 1 SP - 8 EP - 12 ER - TY - JOUR A1 - Chikhradze, Nino A1 - Knecht, Christiane A1 - Metzing, Sabine T1 - Young carers: growing up with chronic illness in the family – a systematic review 2007-2017. JF - Journal of Compassionate Health Care Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10.1186/s40639-017-0041-3 VL - 4 IS - 12 SP - 1 EP - 16 ER - TY - JOUR A1 - Kuckeland, H. T1 - Wissensaufbereitung für den Unterricht – ein Aspekt von Lehrerprofessionalität JF - PADUA, 12. Jg. Y1 - 2017 IS - 3 SP - 167 EP - 176 ER - TY - JOUR A1 - Wiening, D. T1 - Wir brauchen ein globales Verständnis von Physiotherapie. Bericht vom 4. Europäischen WCPT-Kongress JF - pt_Zeitschrift für Physiotherapeuten. Y1 - 2017 IS - 2 SP - 112 EP - 113 ER - TY - JOUR A1 - Kuckeland, H. T1 - Unterrichtsstörungen wahrnehmen, einschätzen und verstehen JF - Unterricht Pflege, 22. Jg. Y1 - 2017 IS - 6 SP - 16 EP - 20 ER - TY - JOUR A1 - Panke-Kochinke, Birgit A1 - Blotenberg, Dirk A1 - Jeremias, Cornelia A1 - Kosubek, Anke A1 - Schütter, Gabriele A1 - Völker-Gerd, Ludger T1 - Unterricht planen im modularisierten Curriculum des Schulverbundes Bildung und Pflege in Osnabrück. Ein Beispiel. JF - Pädagogik der Gesundheitsberufe Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10293.000/30000-1503 IS - 3 SP - 224 EP - 231 ER - TY - JOUR A1 - Kostorz, Peter A1 - Oentrich, Kathrin T1 - Täuschungen bei Klausuren an Hochschulen - Arten, Ahndung und Aufgaben der Prüfungsverwaltung nach dem Hochschulrecht in Nordrhein-Westfalen JF - Wissenschaftsrecht Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10.1628/wissr-2017-0002 SN - 0948-0218 SP - 132 EP - 161 ER - TY - JOUR A1 - Falkson, Sandra A1 - Knecht, Christiane A1 - Hellmers, Claudia A1 - Metzing, Sabine T1 - The perspective of families with a child who is ventilator-dependent at home. A literature review. JF - Journal of Pediatric Nursing Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10.1016/j.pedn.2017.06.021 VL - 36 IS - September/Oktober SP - 213 EP - 224 ER - TY - JOUR A1 - Kuckeland, H. T1 - Reflexiver Umgang mit eigenen (Lehrer-)Fehlern als Aspekt von Lehrerprofessionalität JF - Unterricht Pflege, 22. Jg. Y1 - 2017 IS - 2 SP - 15 EP - 21 ER - TY - JOUR A1 - Kostorz, Peter T1 - Rechtliche Rahmenbedingungen von Zwangsbehandlungen JF - Unterricht Pflege Y1 - 2017 SN - 1615-1046 IS - 4 SP - 30 EP - 32 ER - TY - JOUR A1 - Backhaus, J. A1 - Bonato, M. A1 - Evers, T. A1 - Helmbold, A. A1 - Latteck, Ä.-D. A1 - Mijatovic, A. A1 - Störkel, F. T1 - Qualitätsanforderungen an die hochschulische Ausbildung in Gesundheitsfachberufen JF - Pflege und Gesellschaft Y1 - 2017 SN - ISSN 1430- VL - 22 IS - 4 SP - 373 EP - 376 ER - TY - JOUR A1 - Niehues, Christopher A1 - Wessels, Michael T1 - Notfallversorgung 2.0: Reform von Organisation und Finanzierung JF - Das Krankenhaus Y1 - 2017 SN - 0340-3602 VL - 2017 IS - 10 SP - 824 EP - 831 ER - TY - JOUR A1 - Schmidt, Jennifer A1 - Kärgel, Christian A1 - Opwis, Mareile T1 - Neurofeedback for substance use and overeating – Current applications and future directions JF - Current Addiction Reports Y1 - 2017 SN - 2196-2952 VL - 4 IS - 2 SP - 116 EP - 131 ER - TY - JOUR A1 - Teipel, Stefan A1 - Heine, Christina A1 - Hein, Albert A1 - Krüger, Frank A1 - Kutschke, Andreas A1 - Kernebeck, Sven A1 - Halek, Margareta A1 - Bader, Sebastian A1 - Kirste, Thomas T1 - Multidimensional assessment of challenging behaviors in advanced stages of dementia in nursing homes—The insideDEM framework JF - Alzheimer's & Dementia: Diagnosis, Assessment & Disease Monitoring N2 - IntroductionAssessment of challenging behaviors in dementia is important for intervention selection. Here, we describe the technical and experimental setup and the feasibility of long-term multidimensional behavior assessment of people with dementia living in nursing homes.MethodsWe conducted 4 weeks of multimodal sensor assessment together with real-time observation of 17 residents with moderate to very severe dementia in two nursing care units. Nursing staff received extensive training on device handling and measurement procedures. Behavior of a subsample of eight participants was further recorded by videotaping during 4 weeks during day hours. Sensors were mounted on the participants' wrist and ankle and measured motion, rotation, as well as surrounding loudness level, light level, and air pressure.ResultsParticipants were in moderate to severe stages of dementia. Almost 100% of participants exhibited relevant levels of challenging behaviors. Automated quality control detected 155 potential issues. But only 11% of the recordings have been influenced by noncompliance of the participants. Qualitative debriefing of staff members suggested that implementation of the technology and observation platform in the routine procedures of the nursing home units was feasible and identified a range of user- and hardware-related implementation and handling challenges.DiscussionOur results indicate that high-quality behavior data from real-world environments can be made available for the development of intelligent assistive systems and that the problem of noncompliance seems to be manageable. Currently, we train machine-learning algorithms to detect episodes of challenging behaviors in the recorded sensor data. Y1 - 2017 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-173308 SN - 2352-8729 VL - 8 SP - 36 EP - 44 ER - TY - JOUR A1 - Prescher, T. T1 - Modelle der Kompetenzentwicklung: Ein systemisch-evolutionäres Rahmenmodell für die curriculare Ausbildung der Gesundheitsberufe JF - Pädagogik der Gesundheitsberufe Y1 - 2017 SN - 2199-9562 IS - H. 1 SP - 74 EP - 83 ER - TY - JOUR A1 - Kohmäscher, Anke T1 - Lässt sich die Lebensqualität Stotternder (er)messen? JF - Forum Logopädie Y1 - 2017 VL - 31 IS - 2 SP - 12 EP - 15 ER - TY - JOUR A1 - Schlosser, Daniela T1 - LV NRW: Gesundheitsberufe stärken - Fachkräftemangel entgegenwirken JF - Heilberufe Y1 - 2017 SN - 0017-9604 IS - 01/2017 ER - TY - JOUR A1 - Wabnitz, P. A1 - Löhr, M. A1 - Nienaber, A. A1 - Hemkendreis, B. A1 - Kronmüller, K.-T. A1 - Schulz, M. T1 - Low-Intensity Cognitive Behavioral Therapy (LI-CBT) – Eine Einführung in Konzepte und Rahmenbedingungen JF - PPmP - Psychotherapie· Psychosomatik· Medizinische Psychologie Y1 - 2017 U6 - http://dx.doi.org/10.1055/s-0043-105481 SN - 1439-1058 VL - 67 IS - 8 SP - 362 EP - 368 ER -