TY - BOOK A1 - Domsch, Holger A1 - Krowatschek, Dieter T1 - Förderpläne - kein Problem Y1 - 2006 SN - 978-3-86567-507-1 PB - AOL-Verlag CY - Buxtehude ET - 1. Aufl. ER - TY - BOOK A1 - Domsch, Holger A1 - Krowatschek, Dieter T1 - Förderpläne - kein Problem: Beobachten - entwickeln - durchführen - evaluieren Y1 - 2017 SN - 978-3403104407 PB - AOL CY - Buxtehude ET - 1 ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold T1 - Gedächtnisleistungen bei drei- und sechsmontigen Säuglingen, Vortrag auf dem Regionaltreffen der Fachgruppe Entwicklungspsychologie in Gießen Y1 - 2006 ER - TY - CHAP A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold T1 - Gesundheitsberatung T2 - Petra Warschburger (Hrsg.): Beratungspsychologie Y1 - 2009 SN - 978-3-540-79060-0 SP - 155 EP - 172 PB - Springer CY - Heidelberg ER - TY - CHAP A1 - Lohaus, Arnold A1 - Domsch, Holger A1 - Klein-Heßling, Johannes T1 - Gesundheitsförderung im Unterricht T2 - Martin K.W. Schweer (Hrsg.): Lehrer-Schüler-Interaktion Y1 - 2008 SN - 978-3-531-15416-9 SP - 499 EP - 516 PB - Verlag für Sozialwissenschaften CY - Wiesbaden ET - 2., vollst. überarb. ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger T1 - Impulsvortrag "Verhaltenskreativ" auf dem Fachtag des Landesprogramms Kultur und Schule NRW in Münster Y1 - 2015 ER - TY - JOUR A1 - Domsch, Holger A1 - Thomas, Hoben A1 - Lohaus, Arnold T1 - Infant attention, heart rate, and loooking time during habituation/dishabituation JF - Infant Behaviour and Development Y1 - 2010 SN - 0163-6383 VL - 33 IS - 3 SP - 321 EP - 329 ER - TY - JOUR A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold A1 - Thomas, Hoben T1 - Influences of information processing and disengagement in infants looking behaviour JF - Infant and Child Developement Y1 - 2010 U6 - http://dx.doi.org/10.1002/icd.647 SN - 1522-7219 VL - 19 IS - 2 SP - 161 EP - 174 ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold T1 - Informationsverarbeitungsgeschwindigkeit und Gedächtnisleistung, Vortrag auf dem Regionaltreffen der Fachgruppe Entwicklungspsychologie in Gießen Y1 - 2005 ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold A1 - Thomas, Hoben T1 - Informing Infant Habituation with Heart Rate Change-Point Processes, Präsentation eines Posters auf dem SRCD Bienneial Meeting vom 29.03.2007 bis 01.04.2007 in Boston Y1 - 2007 ER - TY - BOOK A1 - Lohaus, Arnold A1 - Fridrici, Mirko A1 - Domsch, Holger T1 - Jugendliche im Stress Y1 - 2017 SN - 978-3662528600 PB - Springer CY - Heidelberg ET - 1 ER - TY - BOOK A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold A1 - Fridrici, Mirko T1 - Kinder im Stress Y1 - 2016 SN - 978-3-662-47718-2 PB - Springer CY - Heidelberg ET - 2., vollst. überarb. ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger T1 - Kinder mit AD(H)S trainieren und begleiten, Vortrag auf dem 20. Bundeskongress für Schulpsychologie des Berufsverbandes Deutscher Psychologinnen und Psychologen vom 26.09.2012 bis 29.09.2012 in Münster Y1 - 2012 ER - TY - JOUR A1 - Domsch, Holger A1 - Ruhmland, Martina A1 - Lissmann, Ilka T1 - Knowledge and Feelings of Competence with Regard to ADHD Among Support Staff in All-Day Primary Schools JF - Sustainability N2 - (1) Background: Schools report a high number of schoolchildren with poor attention and hyperactive behavior, with 5% being diagnosed with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD). This causes specific problems during homework and classroom times, and the extension of all-day schooling in German primary schools makes this a challenge for support staff working in the after-school programs. Such staff have a very wide variety of qualifications, ranging from no formal teacher training to full teaching qualifications. (2) Methods: This study documents the knowledge of 196 support staff working in all-day primary schools about ADHD, and their subjective view of whether they feel competent with regard to homework situations in general and ADHD in particular. (3) Results: Those with an educational background have significantly more knowledge than those without such a background, staff feel less prepared to supervise children with ADHD, and there is a small but significant correlation here with knowledge about ADHD. (4) Conclusions: The importance of trained pedagogical staff in the supervision of children with concentration problems is emphasized. Y1 - 2021 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-138246 PB - MDPI ER - TY - GEN A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold T1 - Kognitive Leistungsparameter im Säuglingsalter, Vortrag auf der 17. Tagung der Fachgruppe Entwicklungspsychologie der Deutschen Gesellschaft für Psychologie in Bochum Y1 - 2005 ER - TY - CHAP A1 - Domsch, Holger T1 - Konzentration und Aufmerksamkeit T2 - Arnold Lohaus, Michael Glüer (Hrsg.): Entwicklungsförderung im Kindesalter. Grundlagen, Diagnostik und Intervention Y1 - 2014 SN - 978-3801725433 SP - 63 EP - 82 PB - Hogrefe CY - Göttingen ET - 1. Aufl. ER - TY - CHAP A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold T1 - Konzentrations- und Aufmerksamkeitsförderung T2 - Arnold Lohaus, Holger Domsch (Hrsg.): Psychologische Förder- und Interventionsprogramme für das Kindes- und Jugendalter Y1 - 2009 SN - 978-3540883838 SP - 85 EP - 98 PB - Springer Medizin CY - Heidelberg ER - TY - CHAP A1 - Lohaus, Arnold A1 - Domsch, Holger T1 - Konzentrationsförderungs- und Aufmerksamkeitsförderung T2 - Psychologische Förder- und Interventionsprogramme für das Kindes- und Jugendalter / Hrsg. Arnold Lohaus, Holger Domsch Y1 - 2021 SN - 978-3-662-61159-3 SP - 115 EP - 132 PB - Springer CY - Heidelberg ER - TY - CHAP A1 - Domsch, Holger A1 - Graf, Antje T1 - Konzentrationsstörungen begegnen T2 - Herbert Boßhammer, Anette Schüllermann (Hrsg.): Fordern & Fördern in der Sekundarstufe I Y1 - 2012 SP - 1 EP - 20 PB - Raabe CY - Stuttgart ER - TY - JOUR A1 - Domsch, Holger A1 - Lohaus, Arnold A1 - Thomas, Hoben T1 - Learning and retention in 3- and 6-month-old infants: A comparison of different experimental paradigms JF - European Journal of Developmental Psychology Y1 - 2009 U6 - http://dx.doi.org/10.1080/17405620701269409 SN - 1740-5629 VL - 6 IS - 3 SP - 396 EP - 407 ER -