TY - THES A1 - Baumann, Ingrid T1 - Konstruktion und Chancen der Dekonstruktion von Behinderung am Beispiel des institutionalisierten Wohnens N2 - Diese Arbeit kann in der Bereichsbibliothek Hüfferstiftung (Sozialwesen) eingesehen werden. KW - Behinderung KW - Dekonstruktion KW - Wohnen KW - Wohnform KW - Soziale Arbeit Y1 - 2020 ER - TY - BOOK A1 - Berghaus, Michaela T1 - Erleben und Bewältigen von Verfahren zur Abwendung einer Kindeswohlgefährdung aus Sicht betroffener Eltern Y1 - 2020 UR - http://www.content-select.com/de/portal/media/view/6047368f-7780-48fc-933a-389bb0dd2d03 SN - 9783779963691 PB - Beltz Juventa Verlag CY - Weinheim ER - TY - CHAP A1 - Mennemann, Hugo A1 - Kanth, Eva A1 - Monzer, Michael A1 - Podeswik, Andreas ED - Deutsche Gesellschaft für Care und Case Management, T1 - Rahmenempfehlungen der Deutschen Gesellschaft für Care und Case Management e.V. zum Handlungskonzept Case Management T2 - Case Management Leitlinien. Rahmenempfehlungen, Standards und ethische Grundlagen KW - Case Management Y1 - 2020 SN - 978-3-86216-625-1 SP - 1 EP - 36 PB - Medhochzwei-Verlag CY - Heidelberg ER - TY - JOUR A1 - Mennemann, Hugo T1 - Case Management auf der Organisationsebene (Teil 1) JF - Zeitschrift Case Management KW - Case Management KW - Organisationsebene Y1 - 2020 SN - 1861-0102 IS - 4 SP - 199 EP - 206 ER - TY - CHAP A1 - Mennemann, Hugo A1 - Götzmann, Tomas A1 - Kanth, Eva A1 - Monzer, Michael A1 - Podeswik, Andreas ED - Deutsche Gesellschaft für Care und Case Management, T1 - Ethische Grundlagen der Deutschen Gesellschaft für Care und Case Management e.V. zum Handlungskonzept Case Management T2 - Case Management Leitlinien. Rahmenempfehlungen, Standards und ethische Grundlagen KW - Case Management KW - Ethik Y1 - 2020 SN - 978-3-86216-625-1 SP - 37 EP - 56 PB - Medhochzwei-Verlag CY - Baden Baden ER - TY - CHAP A1 - Mennemann, Hugo A1 - Ribbert-Elias, Jürgen T1 - Standards der Deutschen Gesellschaft für Care und Case Management e.V. zur Normierung und Auditierung - Case Management auf der Organisationsebene T2 - Case Management Leitlinien. Rahmenempfehlungen, Standards und ethische Grundlagen. Hrsg. Deutsche Gesellschaft für Care und Case Management KW - Case Management KW - Organisationsebene KW - Auditierung Y1 - 2020 SN - 978-3-86216-625-1 SP - 57 EP - 78 PB - Medhochzwei-Verlag CY - Baden Baden ER - TY - JOUR A1 - Enning, Janina A1 - Krömer, Birte A1 - Lorse, Susanna A1 - Kappe, Simon A1 - van Randenborgh, Annette T1 - Hochbegabt! Und jetzt? Beratungsbedarfe von hochbegabten Erwachsenen JF - Beratung aktuell. Zeitschrift für Theorie und Praxis der Beratung N2 - Does intellectual giftedness pave the way towards satisfaction and success or is it rather a source of self-insecurity and further problems? The current Germany-wide quantitative online survey, in which 862 intellectual gifted adults (age 18+) with a minimum IQ of 130 points participated, focuses on the overall satisfaction in diverse categories, such as profession, social environment and family. Hereby, this comparative study differentiates between early- and late-diagnosed intellectually gifted people. Based on four hypotheses it is investigated how an early- or late diagnosis of intellectual giftedness impacts overall satisfaction and occupational satisfaction and to what extent all participants expressed a need for professional support. The study finds, that individuals who learned about their giftedness only in adulthood and who were surprised about this finding showed diminished self-satisfaction as compared to other highly gifted individuals. Furthermore, the study revealed that the majority of the intellectually gifted participants expressed a need for qualified professional counsel-ling, hereby reinforcing the notion that social workers should be trained to work with this specific group of people. In conclusion, this study contributes to a potential debate about support for highly gifted individuals provided by social work and other counselling professions. Y1 - 2020 SN - 1439-5916 VL - 2020 IS - 2 SP - 3 EP - 14 ER - TY - JOUR A1 - Müller, K. T1 - Hilfe- Stelle frei! Fachkräfte für die OKJA gewinnen, halten, qualifizieren und entwickeln. Bausteine für ein strukturiertes Personalmanagement JF - Offene Jugendarbeit Y1 - 2020 VL - 1/2020 SP - 18 EP - 23 ER - TY - JOUR A1 - Müller, K. A1 - Trödel, M. T1 - Örtliche Qualitäts- und Wirksamkeitsdialoge für die Offene Kinder- und Jugendarbeit in der Praxis JF - deutsche jugend Y1 - 2020 VL - Nr. 7-8 IS - 68 SP - 307 EP - 316 ER -