TY - CHAP A1 - Baaken, Thomas A1 - Schröder, Carsten T1 - The Triangle for Innovation in Technology Transfer at University of Applied Sciences. T2 - Laine, Kari; van der Sijde, Peter; Lähdeniemi, Matti; Tarkkanen, Jaakko (Hrsg.): Higher Education Institutions and Innovation in the Knowledge Society Y1 - 2008 SN - 978-952-67165-0-3 SP - 103 EP - 116 PB - Rectors' Conference of Finnish Universities of Applied Sciences ARENE ry CY - Helsinki ET - 1 ER - TY - CHAP A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd A1 - Francis, Anthony A1 - Kliewe, Thorsten T1 - A model for the assessment and extraction of entrepreneurial value from university research. T2 - Ingle, Sarah; Neuvonen-Rauhala, Marja-Liisa (Hrsg.): Promoting Entrepreneurship by Universities, Proceedings of the 2nd International FINPIN Conference, 20.-22.04. 2008, Hämeenlinna, Finnland Y1 - 2008 SP - 204 EP - 212 CY - Hämeenlinna ER - TY - JOUR A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Science-to-Business Marketing, Besonderheiten eines Marketing für Forschung. JF - USP - Menschen im Marketing Y1 - 2008 IS - 2 SP - 20 EP - 21 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Marketing for Research, Vortrag ProTon Seminar, ProTon Brussels am 03.12.2008 in Brüssel, Belgien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Applying Marketing Strategies to Research and Getting Research Closer to Markets, Vortrag ECIC Seminar Series an der University of Adelaide am 13.10.2008 in Adelaide, Australien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - New concepts in Knowledge Transfer and Research Commercialisation, Vortrag bei Flinders Partners Pty Ltd, Flinders University, Mark Oliphant Bedford Park am 13.10.2008 in Adelaide, Australien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Select Instruments of Science-to-Business Marketing, Vortrag auf der 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation "Extracting the Value out of University-Industry Interaction" (Science Marketing, Stifterverband für die Deutsche Wissenschaft, trans2tech) am 2.10.2008 in Münster Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - the new concept for KnowledgeTransfer and successful Research Commercialisation, Vortrag auf dem 8th International Conference on Science-to-Business Marketing and Successful Research Commercialisation "Extracting the Value out of University-Industry Interaction" (Science Marketing, Stiferverband für die Deutsche Wissenschaft, trans2tech) am 1.10.2008 in Münster Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - a new concept for innovative TechTransfer and successful Research Commercialisation", Vortrag auf dem Colloquium Master in Science Education and Communication & Science Information and Press Office Technische Universiteit Delft am 29.09.2008 in Delft, Niederlande Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - ein innovativer Ansatz zur Entwicklung der Zusammenarbeit Wissenschaft-Wirtschaft, Vortrag im Rahmen des Sektionsseminars "Forschungsmarketing - Science-to-Business Marketing" Sektion Prof. Gerstlberger, Promotionsstudium des IHI Zittau, am 10.09.2008 in Oldenburg Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Overview on select new Technology Transfer approaches, Vortrag auf dem trans2tech Workshop "Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model", Consorzio Pisa Ricerche am 27.08.2008 in Pisa, Italien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd A1 - von Hagen, Friederike T1 - Higher Education, Research & Technology Transfer in Australia, Vortrag auf dem trans2tech Workshop "Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model", Consorzio Pisa Ricerche am 27.08.2008 in Pisa, Italien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd T1 - Forschungsmarketing und Akquisitionsstrategien Science-to-Business Marketing - 6 Thesen als strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen, Vortrag auf dem Arbeitskreis "Optimierung von Transfer- und Verwertungsstrukturen" der InnovationsAllianz NRW in der IFT GmbH und der FH Düsseldorf am 30.06.2008 in Düsseldorf. Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - ein strategischer Ansatz zur Entwicklung des Transfers an Hochschulen, Vortrag auf der iq brandenburg - Wissenschaft für Unternehmen der ZAB ZukunftsAgentur Brandenburg am 24.06.2008 in Brandenburg Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Select new Technology Transfer approaches, Presentation to Trans2tech Workshop Validation of the model of the TechAdvanceTM, a Technology Assessment Model including the use of Value Chains in TechTransfer, Barcelona Media - Innovation Centre am 19.06.2008 in Barcelona, Spanien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Motivating academics to innovate and cooperate, Präsentation im Rahmen der Konferenz "Marketing inovaí aneb Jak prodat svuj vynáles?" am CeTT Centrum pro Trasnsfer Technologií at the Technology Centre AS CR am 05.06.2008 in Prag, Tschechien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Business-to-Business Marketing - Erfolgsfaktor Mittelstandsmarketing, Vortrag auf der Konferenz "Hidden Champions - Erfolgsfaktor Mittelstandsmarketing" zum 40jährigen Bestehen des Marketingklubs Münster/Osnabrück in der Sparkassenakademie am 09.05.2008 in Münster Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - a revolution in modern Technology Transfer, Key Note Vortrag zur 1st International Conference of Applied Arts "Applied Arts and Future Expectations", Mansoura University at Damietta am 13.-15.05.2008 in Damietta, Ägypten Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-Marketing - the Workshop, Workshop innerhalb der "1st International Conference of Applied Arts and Future Expectations" Mansoura University at Damietta am 14.05.2008 in Damietta, Ägypten Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Kliewe, Thorsten T1 - Forschungsmarketing durch und über Ausgründungen?, Vortrag auf dem Forum "Marketing und Vertrieb" des Fraunhofer Instituts für Lasertechnik ILT am 07.05.2008 in Aachen Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - ein strategischer Ansatz zur Forschungsentwicklung an Fachhochschulen, Bundesdekanekonferenz Wirtschaftswissenschaften am 08.- 09.05.2008 in Heide Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - From Push to Pull. The Marketing Approach in Generating Business for Universities, Key Note Präsentation der Konferenz "Promoting Entrepreneurship at Universities" der FinPin am 21.04.2008 in Hämeenlinna, Finnland Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd A1 - Kliewe, Thorsten T1 - Fostering Entrepreneurial Spirit and Extracting Entrepreneurial Value - Comparing Successful Approaches Taken by a Large Private Organisation with that of a Highly Regarded University, Präsentation bei der Konferenz "Promoting Entrepreneurship by Universities" der FinPin am 21.04.2008 in Hämeenlinna, Finnland Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Science-to-Business Marketing - a revolution in modern Technology Transfer, Konferenzpräsentation an der Universidad Autónoma del Estado de Hidalgo am 11.04.2008 in Pachuca, Mexiko Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Market Research in Scientific Markets - Image and Customer Satisfaction Surveys, Gastseminar im Masterkurs "Wissenschaftsmanagement" der Fachhochschule Osnabrück und der CHE am 29.03.2008 in Osnabrück Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Ein neuer Ansatz künftiger Wissenschafts-Wirtschafts-Kooperationen - Science Marketing, InnoMedia Workshop "Innovationsmanagement", Fachhochschule Münster am 12.03.2008 in Münster Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd A1 - Giochetti, Cinzia A1 - Ysern, Marta A1 - Louch, Catherine T1 - Building Strategic Partnerships, Driving Innovation from Science to Business - How customized marketing practices can help, European Trans2Tech Conference am 06.03.2008 in Aix en Provence, Frankreich Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Customer Satisfaction Measurement in Science-to-Business Marketing - A New Way of Getting Research Closer to Markets", Driving Innovation from Science to Business - How customized marketing practices can help, European Trans2Tech Conference am 06.03.2008 in Aix en Provence, Frankreich Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - Die 7 P erfolgreichen B-to-B Marketings - von der Technik zum Nutzen im Technologie- und Innovationsmarketing, InnoMedia Business-Breakfast Marketingforum, pro-art werbeagentur am 04.03.2008 in Emsdetten Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - "Partnering in Science-to-Business Relationships", Vortrag auf dem Symposium "Entrepreneurship in Higher Education" an der Saxion Hogescholen am 07.02.2008 in Enschede, Niederlande Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas A1 - Davey, Todd A1 - Giochetti, Cinzia A1 - Ysern, Marta A1 - Louch, Catherine T1 - "Finding the right Partner", Präsentation auf der Konferenz PROTON am 31.01.2008 in Turin, Italien Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - "Science-to-Business Marketing", Vortrag an der Hochschule für angewandte Wissenschaften München am 25.01.2008 in München Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Baaken, Thomas T1 - "Science-to-Business Marketing - wie kann Wissenschaft näher am Markt arbeiten", Vortrag bei der SBV Herminonia am 24.01.2008 in München Y1 - 2008 ER - TY - BOOK A1 - Baaken, Thomas A1 - Kliewe, Todd A1 - Davey, Todd T1 - How to get the most out of the networking & innovation process - the partnering approach: partner relationship management at Muenster University of Applied Sciences Y1 - 2008 ER -