TY - CHAP A1 - Morgret, Linda A1 - Feldmann, Carsten A1 - Matthies, Benjamin T1 - Value Driver Trees for KPI-Based Decision Analytics: Process Performance in the Order-to-Delivery Process T2 - Proceedings of the 57th Hawaii International Conference on System Sciences (HICSS) Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-175131 UR - https://hdl.handle.net/10125/106547 SN - 978-0-9981331-7-1 ER - TY - THES A1 - Harnisch, Selina T1 - The Power of Personality: The Impact of Personality- Tailored Campaigns on Affecting Purchasing Decisions Among Gen Z N2 - The urge for personalisation and the rise of technological advancements in the 21st century is pushing for more innovative marketing strategies. As such, this dissertation examines the impact of personality-tailored campaigns (PTC) and how it affects purchasing decisions among Generation Z, focusing on theoretical and practical implications. A conceptual framework for the process of personality-tailored marketing has been developed to provide tangible value for businesses of various industries in particular the fragrance, smartphone, and food industry. KW - Personalised Marketing KW - Personality-Tailored Marketing KW - Personality Tests KW - Purchasing Decisions KW - Generation Z Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-177534 ER - TY - JOUR A1 - Matthies, Benjamin T1 - Toward a notation for modeling value driver trees: Classification development and research agenda JF - Journal of Corporate Accounting & Finance Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-178861 SP - 1 EP - 28 ER - TY - JOUR A1 - Blömker, Jan A1 - Albrecht, Carmen-Maria T1 - Psychographic segmentation of multichannel customers: investigating the influence of individual differences on channel choice and switching behavior JF - Journal of Retailing and Consumer Services N2 - This study investigates the role of individual differences in channel choice and switching behavior in a multichannel environment using latent class analysis on data from 1512 customers. Psychographic variables from five domains (risk attitudes, cognitive ability, motivation, personality, and decision-making style) serve as covariates for multichannel customer behavior. We identify six segments that differ significantly on six psychographic variables (readiness to take risks, need for cognition, autotelic and instrumental need for touch, and rational and intuitive decision-making styles). The results advance the theory-building of multichannel customer behavior and present insights for proactively managing customer journeys of distinct segments. KW - Multichannel customer behavior KW - Customer journey KW - Individual differences Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-178965 VL - 79 SP - 1 EP - 17 ER - TY - JOUR A1 - Hay, Ginea A1 - Korwisi, Beatrice A1 - Lahme-Hütig, Norman A1 - Rief, Winfried A1 - Barke, Antonia T1 - Clinicians diagnosing virtual patients with the classification algorithm for chronic pain in the ICD-11 (CAL-CP) achieve better diagnoses and prefer the algorithm to standard tools: An experimental validation study JF - European Journal of Pain Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-179147 SP - 1 EP - 15 ER - TY - RPRT A1 - Lohmann, Niklas A1 - Kligge, Marcus A1 - Theile, Jannis ED - Grewe, Claus T1 - Abschlussbericht FEP WS 2023/2024 N2 - Der Abschlussbericht fasst die im Wintersemester 2023/2024 erzielten Ergebnisse des Forschungs- und Entwicklungsprojektes im Studiengang Master of Science Wirtschaftsinformatik an der FH Münster zusammen. Das Forschungsprojekt befasste sich mit der Fragestellung, wie sich hochperformanter Code in systemfernen Programmiersprachen wie Java oder JavaScript integrieren lässt, um die vorhandene Hardwareleistung moderner CPUs und GPUs besser ausnutzen zu können. Derzeitig wird hierzu sowohl im Umfeld der Java-Plattform als auch in einer Working Group des World Wide Web Consortiums an Vorschlägen zur verbesserten SIMD-Integration gearbeitet. Im Forschungprojekt wurden diese Vorschläge aufgegriffen und hinichtlich des resultierenden Programmieraufwandes und der erzielbaren Leistungssteigerung qualitativ und quantitativ bewertet. Für JavaScript-basierte Browseranwendungen standen die Schnittstellen WebGPU und WebGL im Mittelpunkt, im Java-Umfeld wurden die drei Schnittstellen Foreign Functions & Memory API, Java Vector API und Java Native Interface (JNI) miteinander verglichen und bewertet. KW - Java KW - JavaScript KW - SIMD Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-179028 PB - FH Münster ER - TY - JOUR A1 - Coners, André A1 - Matthies, Benjamin A1 - Vollenberg, Carolin A1 - Koch, Julian T1 - Data Skills for Everyone! (?)–An Approach to Assessing the Integration of Data Literacy and Data Science Competencies in Higher Education JF - Journal of Statistics and Data Science Education Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-179659 SP - 1 EP - 26 ER - TY - RPRT A1 - Helmer, Judith A1 - Bäumer, Lena A1 - De Leo, Alessia A1 - Demirci, Kardelen A1 - Asche, Rico T1 - Erwartungen an Künstliche Intelligenz im Gesundheitswesen N2 - Die Integration von Künstlicher Intelligenz (KI) im Gesundheitswesen ist zu einem Schwerpunktthema geworden und dominiert aktuell Diskussionen in Kliniken allgemein als auch Pathologien spezifisch. Trotz des Enthusiasmus klafft nach wie vor eine Lücke zwischen den Erwartungen der Anwender und den tatsächlichen Vorteilen nach der Implementierung. Dies spiegelt sich in den Herausforderungen der KI-Integration wider. In der folgenden wissenschaftlichen Studie widmen wir uns den Erwartungen von Akteuren im Gesundheitswesen – spezifisch in Kliniken und Pathologien – an KI-Lösungen und ihren Einsatz. Dabei wird ein besonderer Fokus auf die dahinterliegenden Faktoren gelegt, die die aktuellen Erwartungen und die daraufhin ergriffenen Maßnahmen beeinflussen. Unsere Ergebnisse stützen sich sowohl auf den wissenschaftlichen Diskurs als auch auf die weite, öffentliche Diskussion zur praktischen Umsetzung – wie in Expertenberichten, Interviews, Konferenzbeiträgen und Artikeln aus Politik, Kliniken und weiteren Institutionen. Dadurch trägt die Studie zu einem besseren Verständnis der aktuellen KI-Erwartungen und ihrer beeinflussenden Faktoren bei und befähigt Akteure in dem Markt, die Zukunft von KI im Gesundheitswesen mitzugestalten. KW - Künstliche Intelligenz KW - Erwartungen KW - Gesundheitswesen KW - Kliniken KW - Pathologie Y1 - 2024 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-179677 ER - TY - JOUR A1 - Rupprecht, Manuel T1 - Geldpolitik: Konsequent handeln! JF - Wirtschaftsdienst Y1 - 2023 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-162165 SN - 0043-6275 VL - 103 IS - 3 SP - 154 EP - 154 ER - TY - JOUR A1 - Nakabuye, Zaina A1 - Mayanja, Jamiah A1 - Bimbona, Sarah A1 - Wasserman, Michael T1 - Technology orientation and export performance: the moderating role of supply chain agility JF - Modern Supply Chain Research and Applications N2 - Purpose The purpose of this paper is to investigate the relationships between technology orientations and export performance of small and medium-sized enterprises (SMEs). Design/methodology/approach A quantitative research design was adopted for this study. The paper formulates hypotheses from the literature review. These hypotheses are tested using structural equation modeling with data collected from 231 SMEs in Uganda. Data were analyzed using SPSS version 23 and AMOS. Findings The findings of this study showed technology orientation has a positive and significant relationship with the performance of Ugandan SMEs and that supply chain agility moderates technology orientation and export performance. Research limitations/implications The study discusses the findings, advances limitations and managerial implications. It also suggests future research avenues. It proposes some recommendations to help Ugandan SMEs to form flexible supply chains, use the latest technology and create strong relationship ties with their partners in the supply chain. Practical implications The study suggests that managers of Ugandan SMEs should use the latest technology in production, marketing, logistics and supply chain management which will enable them to respond quickly to customer tastes and preferences leading to higher levels of export performance. Originality/value This study contributes to the literature on strategic management showing the reliability of scales used and the confirmatory of the factor structure. This study shows that in strategic management technology, orientation is critical in increasing export performance. This study has extended the resource-based view (RBV) and dynamic capabilities theories. Y1 - 2023 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-174624 SN - 2631-3871 VL - 5 IS - 4 SP - 230 EP - 264 ER -