TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Plewa, Carolin A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Davey, Todd T1 - Guest Editors des International Journal of Technology Management. Special Issue on "University-Business Cooperation: Individuals and organisations at the interface". JF - International Journal of Technology Management Y1 - 2015 SN - 1741-5276 VL - 68 IS - 3-4 SP - 151 EP - 158 ER - TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Baaken, Thomas T1 - Impact in university-business cooperation - theoretical perspectives and future directions JF - International Journal of Technology Transfer and Commercialisation Y1 - 2015 SN - 1741-5284 VL - 13 IS - 1-2 SP - 1 EP - 9 ER - TY - BOOK ED - Kesting, Tobias ED - Kliewe, Thorsten ED - Baaken, Thomas T1 - Impact in University-Business Cooperation: International Journal of Technology Transfer and Commercialisation, 2014 Vol.13 No.1/2, Special Issue Y1 - 2014 SN - 1470-6075 PB - Inderscience CY - Genf ER - TY - BOOK A1 - Kesting, Tobias A1 - Plewa, Carolin A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Davey, Todd T1 - University-Business Cooperation: Individuals and organisations at the interface Y1 - 2015 SN - ISSN 0267-5730 VL - 68(3-4) PB - Inderscience CY - Genf ET - 1 ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Rennhak, Carsten A1 - Schütz, Tobias T1 - Marktsegmentierung als Voraussetzung für Kundenverständnis T2 - Rennhak, Carsten (Hrsg.): Herausforderung Kundenbindung Y1 - 2006 SN - 978-3835004009 SP - S. 53 EP - 78 PB - Gabler CY - Wiesbaden ET - 1. Aufl. ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Gerstlberger, Wolfgang T1 - Industry-University Collaboration from the Point of View of Companies as Research Customers - An international Survey of textile and textile-related Industries in Germany, Belgium and the Netherlands T2 - Proceedings of the 18th International Product Development Management Conference "Innovate through Design", June 6-7, 2011, Delft, The Netherlands Y1 - 2011 SN - 1998-7374 SP - S. 1 EP - 20 CY - Delft ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Gerstlberger, Wolfgang T1 - The Role and Significance of Transfer Intermediaries in University Knowledge and Technology Transfer Practice T2 - "Academy of Marketing 2010 Annual Conference" (6-8 July, Ricoh Arena, Coventry, UK) Proceedings Y1 - 2010 SN - 978-1-84600-0317 SP - S. 1 EP - 7 CY - Coventry ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Kliewe, Thorsten T1 - Fostering new Product Development by enhancing Interactions between University and Industry: Outlining Key Obstacles and presenting managerial Implications to overcome them T2 - Proceedings of the 16th International Product Development Management Conference "Managing Dualities in the Innovation Journey", June 8-9, 2009, Twente/Enschede Y1 - 2009 SN - 1998-7374 SP - S. 1 EP - 18 CY - Enschede ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias T1 - Die Wertkette als Ansatzpunkt für erfolgreichen Wissens- und Technologietransfer von Hochschulen an Forschungsnachfrager. Chancen und Herausforderungen im Hinblick auf die Übertragung von Michael E. Porters Konzept auf Hochschuleinrichtungen T2 - Conference Proceedings der Konferenz "Austauschprozesse: Extracting the Value out of University-Industry Interaction" am 1. und 2. Oktober 2008 in Münster Y1 - 2008 SN - 978-3-938137-15-4 SP - S. 1 EP - 20 CY - Münster ER - TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Rennhak, Carsten T1 - Market Segmentation in German Business Practice - Relevance, Procedures and Challenges JF - World Review of Entrepreneurship, Management and Sustainable Development Y1 - 2011 VL - 7 IS - 4 SP - S. 361 EP - 379 ER - TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Rennhak, Carsten T1 - Teile und verstehe - Marktsegmentierung in deutschen Unternehmen JF - Research & Results Y1 - 2005 VL - 7-2005 IS - 7 SP - S. 38 EP - 39 ER - TY - BOOK A1 - Kesting, Tobias T1 - Wissens- und Technologietransfer durch Hochschulen aus einer marktorientierten Perspektive. Ansatzpunkte zur Gestaltung erfolgreicher Transferprozesse an Universitäten und Fachhochschulen Y1 - 2012 SN - 978-3658007188 PB - Springer Gabler CY - Wiesbaden ET - 1. Aufl. ER - TY - BOOK A1 - Kesting, Tobias A1 - Rennhak, Carsten T1 - Marktsegmentierung in der Deutschen Unternehmenspraxis Y1 - 2008 SN - 978-3834908315 PB - Gabler CY - Wiesbaden ET - 1. Aufl. ER - TY - BOOK A1 - Höft, Uwe A1 - Kesting, Tobias ED - Baaken, Thomas T1 - Marketing für Innovationen. Wie innovative Unternehmen die Bedürfnisse ihrer Kunden erfüllen Y1 - 2010 SN - 978-3938363423 PB - Harland Media CY - Lichtenberg (Odw.) ET - 1. Aufl. ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias T1 - Kommunikationsaspekte hybrider Wertschöpfung auf B-to-B-Märkten am Beispiel des Performance Contracting T2 - Baaken, Thomas; Kesting, Tobias; Kliewe, Thorsten; Pörner, Ronald (Hrsg.): Business-to-Business-Kommunikation. Neue Entwicklungen im B-to-B-Marketing Y1 - 2012 SN - 978-3503141395 SP - S. 363 EP - 380 PB - Erich Schmidt Verlag CY - Berlin ET - 2., völlig neu bearb ER - TY - CHAP A1 - Sohn, Stefanie A1 - Kesting, Tobias A1 - Paslick, Anne T1 - Die Relevanz emotionaler Aspekte in der B-to-B-Kommunikation am Beispiel einer Konferenz T2 - Baaken, Thomas; Kesting, Tobias; Kliewe, Thorsten; Pörner, Ronald (Hrsg.): Business-to-Business Kommunikation. Neue Entwicklungen im B-to-B-Marketing Y1 - 2012 SN - 978-3503141395 SP - S. 323 EP - 345 PB - Erich Schmidt Verlag CY - Berlin ET - 2., völlig neu bearb ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Rennhak, Carsten T1 - Kundenverständnis durch Marktsegmentierung T2 - Rennhak, Carsten (Hrsg.): Aktuelle Instrumente der Marketingpraxis. Relationship Marketing, Social Media im Kundenservice, Cross Selling, Ingredient Branding, Corporate Identity Y1 - 2012 SN - 978-3838203423 SP - S. 17 EP - 42 PB - Ibidem CY - Stuttgart ET - 1. Aufl. ER - TY - CHAP A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Marquardt, Philipp A1 - Kesting, Tobias T1 - Marketing in der Beratungsbranche: Ausgewählte Instrumente zur Vermarktung einer innovativen Dienstleistung T2 - Baaken, Thomas; Höft, Uwe; Kesting, Tobias (Hrsg.): Marketing für Innovationen. Wie innovative Unternehmen die Bedürfnisse ihrer Kunden erfüllen Y1 - 2010 SN - 978-3938363423 SP - S. 251 EP - 276 PB - Harland Media CY - Lichtenberg (Odw.) ET - 1. Aufl. ER - TY - CHAP A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Wertkettenkonzepte im Science-to-Business Marketing T2 - Voss, Rödiger (Hrsg.): Hochschulmarketing Y1 - 2009 SN - 978-89936-792-8 SP - 181 EP - 200 PB - EUL CY - Lohmar und Köln ET - 2., völlig überarbei ER - TY - CHAP A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Introducing a Science-to-Business Marketing Unit to University Knowledge and Technology Transfer Structures T2 - Szopa, Anna; Karwowski, Waldemar; Ordóñez de Pablos, Patricia (Ed.): Academic Entrepreneurship and Technological Innovation: A Business Management Perspective Y1 - 2013 SN - 978-1-4666-2116-9 SP - 53 EP - 74 PB - Information Science Reference CY - Hershey, PA ER - TY - BOOK A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Pörner, Ronald T1 - Business-to-Business-Kommunikation. Neue Entwicklungen im B-to-B-Marketing, 2., völlig neu bearbeitete und wesentlich erweiterte Auflage Y1 - 2012 SN - 978-3-503-14139-5 PB - Erich Schmidt CY - Berlin ET - 2 ER - TY - JOUR A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Science-to-Business Marketing, Besonderheiten eines Marketing für Forschung. JF - USP - Menschen im Marketing Y1 - 2008 IS - 2 SP - 20 EP - 21 ER - TY - BOOK ED - Kliewe, Thorsten ED - Kesting, Tobias T1 - Moderne Konzepte des organisationalen Marketing. Modern Concepts of Organisational Marketing, Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Thomas Baaken. Y1 - 2014 SN - 978-3-658-04680-4 PB - Springer Gabler CY - Wiesbaden ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Hochschul-Wissens- und Technologietransfer als Ausgangsbasis für ein Science-to-Business Marketing, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Hochschule Osnabrück) am 24.03.2012 in Osnabrück. Y1 - 2012 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Marktstrukturierung eines Teilmarkts für Forschungsleistungen - Ansätze zur Kundenidentifizierung und -klassifizierung, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Hochschule Osnabrück) am 24.03.2012 in Osnabrück. Y1 - 2012 ER - TY - GEN A1 - Korff, Nisha A1 - Kesting, Tobias A1 - Gerstlberger, Wolfgang T1 - Market Segmentation in University-Industry Technology Transfer, Vortrag auf Vortrag auf der T2S Technology Transfer Conference 2011 "Technology Transfer in a Global Economy" (22.-23.09.2011) am 22.09.2011 in Augsburg. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Grundlagen der Marktsegmentierung. Segmenting - Targeting - Positioning, Gastvorlesung beim Dok.Net des IHI Zittau im Rahmen des Doktorandenseminars zu Marketingstrategien und -prozessen am 21.09.2011 in Münster. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Marktorientierter Wissens- und Technologietransfer: Ein zweistufiger Ansatz zur Segmentierung industrieller Kunden auf Märkten für Forschungsleistungen, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 16.04.2011 in Osnabrück. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Ansätze zur Übertragung des Wertkettenkonzepts nach Porter auf den Hochschulsektor, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 16.04.2011 in Osnabrück. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Transfer Intermediaries in (University) Knowledge and Technology Transfer - Theoretical and empirically-based Considerations, Vortrag im Rahmen der Tagung "Deutsch-Brasilianisches Transfer Leadership Programm - Inspired by minds and nature" der Arbeitsstelle Forschungstransfer der Westfälischen Wilhelms-Universität Münster am 10.02.2011 in Münster. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Transfer Intermediaries in University-Business Cooperation. Relevance and Activities from an International Perspective, Vortrag anlässlich des Besuchs der Delegation der Universidad Autónoma del Estado de Hildago (UAEH) an der Fachhochschule Münster am 02.02.2011 in Münster. Y1 - 2011 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Wissens- und Technologietransfer durch Hochschulen: Besonderheiten, Chancen und Herausforderungen, Gastvorlesung im Masterstudiengang Innovationsmanagement (IHI Zittau) am 02.11.2010 in Zittau. Y1 - 2010 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Auf dem "2. Bildungsweg" zum Doktorat: Die kooperative Promotion als attraktive Option für FH-Absolventen, Vortrag auf der Konferenz "Wege zum dritten Zyklus des Bologna-Prozesses - Das Zittauer Modell der kooperativen Promotion" am 14.09.2010 in Zittau. Y1 - 2010 ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Korff, Nisha A1 - Serbin, David T1 - Organisational Marketing - Making Use of Linkages and Transfer Potential between Marketing Disciplines. T2 - Kliewe, Thorsten; Kesting Tobias (Hrsg.) (2014): Moderne Konzepte des organisationalen Marketing. Modern Concepts of Organisational Marketing, Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Thomas Baake Y1 - 2014 SN - ISBN 978-3-658-04 SP - 3 EP - 21 PB - Springer Gabler CY - Wiesbaden ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Gerstlberger, Wolfgang T1 - Direkte und weiterführende Nutzenpotenziale eines marktorientierten Hochschul-Wissens- und Technologietransfers T2 - Kliewe, Thorsten; Kesting Tobias (Hrsg.) (2014): Moderne Konzepte des organisationalen Marketing. Modern Concepts of Organisational Marketing, Festschrift zum 60. Geburtstag von Prof. Dr. Thomas Baake Y1 - 2014 SN - ISBN 978-3-658-046 SP - 177 EP - 197 PB - Springer Gabler CY - Wiesbaden ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Potenziale von Plattformkonzepten zur Unterstützung des Wissens- und Technologietransfers, Vortrag auf dem 1. Symposium Produktplattform-Management (IHI Zittau/TU Dresden) am 18.06.2013 in Zittau. Y1 - 2013 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias A1 - Korff, Nisha T1 - The Importance of Transfer Intermediaries in University-Industry Interaction - Theoretical and Practical Implications, Vortrag auf der "2013 University-Industry Interaction Conference" (28.-29.05.2013) am 28.05.2013 in Amsterdam. Y1 - 2013 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Wissenstransfer zwischen Projekten, halbtägiges Gastseminar im Rahmen der Veranstaltung "Wissensmanagement in projektorientierten Organisationen", Masterstudiengang "Integratives Projektmanagement" (TU Dresden/IHI Zittau), am 16.01.2014 in Zittau. Y1 - 2014 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Der Weg zum Titel. Erfahrungsbericht zum kooperativen Promotionsvorhaben, Vortrag auf dem Doktoranden-Symposium 2012 der Fachhochschule Münster und der Hochschule Osnabrück am 19.10.2012 in Münster. Y1 - 2012 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Market-Oriented Knowledge and Technology Transfer - University Research Commercialisation from a Service Process Perspective, Vortrag auf der "20th Annual High Technology Small Firms Conference" (24.05.-25.05.2012) am 24.05.2012 in Amsterdam. Y1 - 2012 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Development of a framework for market-oriented university knowledge and technology transfer, Vortrag auf "The 2012 Conference on Entrepreneurial Universities" (25.-27.04.2012) am 26.04.2012 in Münster. Y1 - 2012 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Marktorientierter Wissens- und Technologietransfer, wissenschaftliche Posterpräsentation auf der Konferenz "Wege zum dritten Zyklus des Bologna-Prozesses - Das Zittauer Modell der kooperativen Promotion" am 13.09.2010 in Zittau. Y1 - 2010 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Ergebnisse einer Befragung zur Zusammenarbeit von Unternehmen im Textilsektor mit externen Forschungsanbietern in Deutschland, Belgien und den Niederlanden, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 24.04.2010 in Osnabrück. Y1 - 2010 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Wertketten im Science-to-Business Marketing am Beispiel von Hochschulen, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 24.04.2010 in Osnabrück. Y1 - 2010 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Market-oriented Knowledge and Technology Transfer Processes from the Point of View of Universities and University Institutions, Vortrag im Rahmen des Doktorandenseminars der 16th International Product Development Management Conference "Managing Dualities in the Innovation Journey" (06.-07.06.2009) am 06.06.2009 in Enschede, Niederlande. Y1 - 2009 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Analysing, classifying and specifying Processes of a market-oriented Science and Technology Transfer from the Point of View of Universities doing Research, Vortrag im Rahmen des PhD Workshops der Konferenz "Austauschprozesse: Extracting the Value out of University-Industry Interaction" (01.-02.10.2008) am 02.10.2008 in Münster. Y1 - 2008 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias T1 - Value Chain- und Supply Chain-Ansatz im Wissens- und Technologietransfer, Gastvorlesung im Masterstudiengang "Internationales Hochschul- und Wissenschaftsmarketing" (Fachhochschule Osnabrück) am 29.03.2008 in Osnabrück. Y1 - 2008 ER - TY - BOOK A1 - Kesting, Thorsten T1 - Die Wertkette als Ansatzpunkt für erfolgreichen Wissens- und Technologietransfer von Hochschulen an Forschungs¬nachfrager. Chancen und Herausforderungen zur Übertragung von Michael Porters Konzept auf Hochschulen Y1 - 2009 ER - TY - BOOK ED - Kliewe, Thorsten ED - Kesting, Tobias T1 - Modern Concepts of Organisational Marketing / Moderne Konzepte des organisationalen Marketing (Articles in German and English language) Y1 - 2014 SN - 978-3-658-04680-4 PB - Springer Gabler CY - Wiesbaden ET - 1 ER - TY - JOUR A1 - Pavlin, Samo A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas T1 - University-Business Cooperation in Europe - Making Opportunities out of Challenges and Deriving Policy Implications JF - European Journal of Education Y1 - 2015 SN - 1465-3435 VL - 50 IS - 4 ER - TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Gerstlberger, Wolfgang A1 - Baaken, Thomas T1 - A benefit segmentation approach for innovation-oriented university-business collaboration JF - Journal of Technology Transfer (Special Issue: University-Business Collaboration in Europe: Current Trends and Challenges) Y1 - 2016 SN - 1741-5276 ER - TY - JOUR A1 - Rossano-Rivero, Sue A1 - Meerman, Arno A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas T1 - The Relevance of Problem-based Learning for Policy Development in University-Business Cooperation JF - European Journal of Education Y1 - 2016 U6 - http://dx.doi.org/10.1111/ejed.12168 VL - 51 IS - 1 SP - 40 EP - 55 ER - TY - BOOK A1 - Pavlin, Samo A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas T1 - Integrating higher education and university-business cooperation: synergies, potential and challenges Y1 - 2016 SN - 0141-8211 VL - 51(1) PB - Inderscience CY - Genf ET - 1 ER - TY - CHAP A1 - Plewa, Carolin A1 - Rampersad, Giselle A1 - Troshani, Indrit A1 - Kesting, Tobias T1 - Improving Innovation Process Performance and Service Quality in Innovation Networks T2 - Plewa, Carolin; Conduit, Jodie (Hrsg.): Making a Difference Through Marketing: A Quest for Diverse Perspectives Y1 - 2016 SN - 978-981-10-0462-9 SP - S. 267 EP - 282 PB - Springer Science+Business Media CY - Singapore ET - 1 ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Wurth, Bernd T1 - Knowledge and Technology Transfer Support Potential of Intermediate Organizations: Theory, Empirical Evidence and Practice Cases T2 - Szopa, Anna; Karwowski, Waldemar; Barbe, David (Hrsg.): Competitive Strategies for Academic Entrepreneurship: Commercialization of Research-Based Products Y1 - 2015 SN - ISSN 2327-3429 SP - S. 143 EP - 170 PB - IGI Global CY - Hershey ET - 1 ER - TY - JOUR A1 - Kesting, Tobias A1 - Plewa, Carolin A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Davey, Todd T1 - Editorial JF - International Journal of Technology Management Y1 - 2015 SN - ISSN: 0267 IS - 68(3-4) SP - S. 151 EP - 158 ER - TY - GEN A1 - Gerstlberger, Wolfgang A1 - Kesting, Tobias T1 - Knowledge and Technology Transfer as an Enabling Element of 100% Renewable Energy Regions, Vortrag auf der 2014 Science-to-Business Marketing Conference (02.06.-04.06.2014) am 04.06.2014 in Winterthur, Schweiz. Y1 - 2014 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias A1 - Clauß, Thomas T1 - The impacts of governance mechanisms and knowledge conversion on university-business collaboration performance, Vortrag auf der "TIE Jahrestagung 2014" (22.-24.10.2014) an der TUM School of Management, Technische Universität München, am 24.10.2014 in Garching b. München. Y1 - 2014 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias A1 - Wurth, Bernd T1 - Change from Within: The Role of TTOs in Establishing an Intra-University Entrepreneurial Ecosystem from a Marketing Perspective, Vortrag auf der 22nd International Product Development Conference (IPDMC) "Improving Competitiveness with Innovation and Product Development" (15.-16.06.2015) am 15.06.2015 in Kopenhagen, Dänemark. Y1 - 2015 ER - TY - GEN A1 - Kesting, Tobias A1 - Wurth, Bernd T1 - The Potential of Technology Transfer Offices as Coordinators and Drivers of Academic Entrepreneurship Activities, Vortrag auf der 2015 UIIN Conference des University Industry Innovation Network (24.-26.06.2015) am 25.06.2015 in Berlin. Y1 - 2015 ER - TY - GEN A1 - Gerstlberger, Wolfgang A1 - Pedrosa, Alex A1 - Kesting, Tobias T1 - Innovation value co-creation in the transition process of the energy sector, Vortrag auf der 16th In-ternational CINet Conference (13.-15.09.2016) am 13.09.2015 in Stockholm, Schweden Y1 - 2015 ER - TY - GEN A1 - Clauß, Thomas A1 - Naskrent, Julia A1 - Kesting, Tobias T1 - The role of business model innovation as an antecedent to customer co-creation, Vortrag auf der 19. Interdisziplinäre Jahreskonferenz zu Entrepreneurship, Innovation und Mittelstand (G-Forum, 08.-09.10.2015 an der Universität Kassel) am 08.10.2015 in Kassel. Y1 - 2015 ER - TY - GEN A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias A1 - Liedtke, Simon T1 - Why do professors engage in university-business collaboration? An experimental study among U.S. engineering professors, Vortrag auf "TIE Jahrestagung 2015" (14.-16.10.2015) an der Universität Potsdam am 16.10.2015 in Potsdam. Y1 - 2015 ER - TY - GEN A1 - Rossano-Rivero, Sue A1 - Kesting, Tobias A1 - Wakkee, Ingrid T1 - The role of networking style with respect to entrepreneurial behaviour of academics, Vortrag auf der 2016 UIIN Conference des University Indus-try Innovation Network (01.-03.06.2016) am 03.06.2016 in Amsterdam, Niederlande. Y1 - 2016 ER - TY - GEN A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Managing University-Business-Collaboration through Formalisation: The Moderating Role of Fairness, Vortrag auf der XXVII ISPIM Innovation Conference (June 19-22, 2016) am 21.06.2016 in Porto, Portugal. Y1 - 2016 ER - TY - GEN A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - The Moderating Role of Fairness, Vortrag auf der XXVII ISPIM Innovation Conference (June 19-22, 2016) am 21.06.2016 in Porto, Portugal. Y1 - 2016 ER - TY - CHAP A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Managing University-Business-Collaboration through Formalisation: The Moderating Role of Fairness T2 - Proceedings of the XXVII ISPIM Innovation Conference, June 19-22, 2016, Porto, Portugal Y1 - 2016 SP - 1 EP - 17 ER - TY - CHAP A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias A1 - Liedtke, Simon T1 - Why do professors engage in university-business collaboration? An experimental study among U.S. engineering professors T2 - Proceedings der TIE Jahrestagung 2015 (14. bis 16.10.2015) an der Universität Potsdam. Y1 - 2015 SP - 1 EP - 29 ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Clauß, Thomas T1 - The impacts of governance mechanisms and knowledge conversion on university-business collaboration performance T2 - Proceedings der TIE Jahrestagung 2014 (22. bis 24. Oktober 2014 an der TUM School of Management, Technische Universität München), Garching b. München Y1 - 2014 SP - 1 EP - 29 ER - TY - CHAP A1 - Kesting, Tobias A1 - Wurth, Bernd T1 - Change from Within: The Role of TTOs in Establishing an Intra-University Entrepreneurial Ecosys-tem from a Marketing Perspective T2 - Proceedings of the "22nd International Product Development Con-ference (IPDMC) "Improving Competitiveness with Innovation and Product Development", June 15-16, 2015, Copenhagen, Denmark Y1 - 2015 SN - 1998-7374 SP - 1 EP - 13 ER - TY - CHAP A1 - Clauß, Thomas A1 - Kesting, Tobias A1 - Naskrent, Julia T1 - Proceedings of the 2016 R&D Management Conference Y1 - 2016 SP - S. 1 EP - 13 ER - TY - JOUR A1 - Pavlin, Samo A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas T1 - An Integrative View on Higher Education and University-Business Cooperation in the Light of Academic Entrepreneurship JF - European Journal of Education Y1 - 2016 SN - 0141-8211 VL - 51 IS - 1 SP - 3 EP - 9 ER - TY - JOUR A1 - Gerstlberger, Wolfgang A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas T1 - A benefit segmentation approach for innovation-oriented university-business collaboration. JF - International Journal of Technology Management Y1 - 2016 SN - 0267-5730 SP - 1 EP - 23 ER - TY - JOUR A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - Developing University-Business Cooperation through Evidence-based Management: A German Case JF - International Journal of E-Entrepreneurship and Innovation (IJEEI) Y1 - 2016 U6 - http://dx.doi.org/10.4018/IJEEI.2016070101 VL - 6(2) SP - 1 EP - 20 ER - TY - JOUR A1 - Baaken, Thomas A1 - Kesting, Tobias T1 - A benefit seg­mentation approach for innovation-oriented university-business collaboration JF - International Journal of Technology Management Y1 - 2018 U6 - http://dx.doi.org/10.1504/IJTM.2018.088702 SN - 1741-5276 VL - 76 IS - 1/2 SP - 58 EP - 80 ER - TY - BOOK A1 - Kliewe, Thorsten A1 - Kesting, Tobias A1 - Baaken, Thomas A1 - Plewa, Carolin T1 - Developing Engaged and Entrepreneurial Universities - Theories, Concepts and Empirical Findings Y1 - 2019 SN - 978-981-13-8129-4 U6 - http://dx.doi.org/10.1007/978-981-13-8130-0 PB - Springer Nature CY - Singapore ER - TY - CHAP A1 - Gerstlberger, Wolfgang A1 - Kesting, Tobias A1 - Korff, Nisha T1 - MARKET SEGMENTATION IN UNIVERSITY-INDUSTRY TECHNOLOGY TRANSFER T2 - Technology Transfer Conference 2011, Augsburg N2 - This presentation focuses on the knowledge and technology transfer (KTT) relations between universities as research suppliers and industrial companies as (potential) research customers from a market-oriented point of view. Y1 - 2011 U6 - http://nbn-resolving.de/urn/resolver.pl?urn:nbn:de:hbz:836-opus-5795 ER -