Mediendidaktische Konzepte und Gestaltungsgrundsätze für die akademische Lehrerbildung. Ergebnisse aus dem Forschungsprojekt "Erfolgskriterien von Web 2.0 in didaktischen Innovationen"

Concepts of media didactics and didactical recommendations for an academic teacher education. Results of the research project "Criteria of success for the usage of Web 2.0 in didactical innovations"

  • Die Studie untersucht den didaktischen Mehrwert partizipativer Medien in der hochschulischen Lehrerbildung. Die hier entwickelten Gestaltungsgrundsätze für die Planung von Lernarrangements mit Social Media sollen dazu beitragen, die Besonderheiten dieser Medien in die didaktische Konzeption einzubinden. Auf diese Weise soll ein Beitrag dazu geleistet werden, den didaktischen Mehrwert von Social Media in Lernarrangements zu entfalten.
  • This study explores the didactic value of participative media in academic teacher education. The developed recommendations on using Social Media in educational contexts facilitate the planning of internet-supported learning environments and encourage teachers to implement Social Media into their lessons in order to unfold the didactic value of Social Media.
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https://doi.org/10.25974/fhms-655

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Metadaten
Author:Sebastian Bornemann
URN:urn:nbn:de:hbz:836-opus-6550
DOI:https://doi.org/10.25974/fhms-655
Series (Serial Number):Schriftenreihe / Arbeitsberichte aus dem Institut für Berufliche Lehrerbildung (1)
Publisher:FH Münster
Document Type:Report
Language:German
Date of Publication (online):2013/07/31
Year of first Publication:2012
Provider of the Publication Server:FH Münster - University of Applied Sciences
Release Date:2013/07/31
Faculties:IBL
Dewey Decimal Classification:3 Sozialwissenschaften / 37 Bildung und Erziehung / 370 Bildung und Erziehung
open_access (DINI-Set):open_access
Licence (German):License LogoCreative Commons - Namensnennung-Nicht kommerziell-Keine Bearbeitung (CC BY-NC-ND 3.0)